Η Εβελυν και ο Νίκος Φώσκολου: «Σε βάθος πεδίου ή σε βάθος συναισθήματος;»

 

Εθνικός Κήρυξ

 https://www.ekirikas.com/

Η Εβελυν και ο Νίκος Φώσκολου δεν είναι από τα αδέλφια που συναντάς συχνά. Γι' αυτό δεν τους ξεχνάς. Είναι νέοι, όμορφοι, επιτυχημένοι καλλιτέχνες, συνεργάτες, και πάνω απ' όλα Τηνιακοί. Αυτό το τελευταίο σε συνδυασμό με τις φωτογραφίες και τις βιντεοσκοπήσεις που είδα, του νησιού και των κατοίκων του, ήταν η αφορμή να μιλήσω μαζί τους και να ανακαλύψω πολλά ακόμα για την δράση και την προσφορά τους.

Στα 18 τους θέλησαν να ξεφύγουν από το περιτύλιγμα της επαρχίας και να ντύσουν την «μη επιθυμητή κατά κόσμον κοινωνική τους αναφορά» ως επαρχιώτες, με αθηναϊκές και ευρωπαϊκές εμπειρίες και γνώσεις, που τους άνοιξαν δρόμους ευφάνταστους και δημιουργικούς, τέτοιους, που τους έκαναν να αναγνωρίσουν το μεγαλείο του νησιού τους και της επαρχίας και να επιστρέψουν σ' αυτό.

Τις πρώτες φωτογραφικές τους γνώσεις τις απέκτησαν από τον παππού τους, τον Δημήτρη Θεοδώρου, έναν πρωτοπόρο νησιώτη, που είχε ταξί στην Τήνο, αλλά η ταξιδιάρικη και ανήσυχη φύση του εύρισκε την όαση της, σε μια φωτογραφική μηχανή, σπάνιο είδος των καιρών εκείνων στο νησί, που αποτύπωνε κάθε μικροσκοπικό κομμάτι της πραγματικότητας, που είτε βίωνε καθημερινά, είτε την εύρισκε στις περιπλανήσεις του.

Εθνικός Κήρυξ

«Αγαπήσαμε την φωτογραφία», μας λέει η Εβελυν, «από μικρά παιδιά από τον παππού μας, τον πατέρα της μητέρας μου. Ο παππούς, που ταξίδευε πολύ, είχε μία μηχανή με την οποία είχαμε τρελαθεί, πολύ παλιά χειροκίνητη, κάτι που ήταν πολύ δύσκολο για την εποχή εκείνη, και είχε μάθει μόνος του να φωτογραφίζει. Σιγά-σιγά άρχισε να μας δείχνει τι είναι το διάγραμμα, τι είναι η ταχύτητα και να μας μαθαίνει τη χρήση της μηχανής και έτσι από πολύ μικροί και εγώ και ο Νίκος είχαμε πει, ότι όταν μεγαλώσουμε θα γίνουμε φωτογράφοι».

Και ήρθε η στιγμή που μεγάλωσαν και έφυγαν, για να σπουδάσουν, η Εβελυν Φωτογραφία στην Αθήνα και μετά στην Αγγλία και ο Νίκος στην Αθήνα Προγραμματισμό και Πολυμέσα (Multimedia). Τέλειωσαν τις σπουδές τους και λίγα χρόνια αργότερα επέστρεψαν στην Τήνο, όπου δούλεψαν δίπλα σε πολλούς φωτογράφους.

Η έκθεση που έκανε η Εβελυν το 2015, με θέμα το προσφυγικό στην Μυτιλήνη, η οποία λόγω της μεγάλης επιτυχίας της, ταξίδεψε στο Λιχτενστάιν, σε συνδυασμό με τις δημοσιεύσεις φωτογραφιών της σε περιοδικά και freepress, την οδήγησαν σε σημαντικές συνεργασίες με γνωστούς τίτλους, όπως το «Protagon.gr», του Σταύρου Θεοδωράκη, και πολλές εκδόσεις της εφημερίδας «Καθημερινής», όπως «Γαστρονόμος», το Περιοδικό «Κ», τις «Γλυκές Αλχημείες» του Παρλιάρου και άλλα έντυπα και την καθιέρωσαν σε μικρό χρονικό διάστημα μέσα στον δύσκολο αυτό χώρο, σαν μια από τις καλύτερες φωτογράφους της νέας γενιάς.

Εθνικός Κήρυξ

Στην κλασσική ερώτηση που της έκανα, γιατί αγαπάει την φωτογραφία, μου απάντησε πως, «τόσο στα τοπία όσο και στους ανθρώπους, μπορείς να κρατήσεις την στιγμή εκείνη για πάντα, να την απομονώσεις και να ωραιοποιήσεις μία κατάσταση. Μου αρέσει που βλέπω φωτογραφίες μου πριν από 10-15 χρόνια, γιατί συνέβη κάτι εκείνη τη στιγμή και δεν θα είναι ποτέ το ίδιο, με την έννοια, ότι ακόμα και ένα τοπίο να έχεις φωτογραφίσει, με την πάροδο του χρόνου έχει αλλάξει τόσο πολύ και δεν είναι πια το ίδιο. Ακόμα και ως φοιτήτρια που φωτογράφιζα στην Αθήνα, έχουν αλλάξει τόσο γρήγορα όλα, που έχοντας αιχμαλωτίσει αυτές τις στιγμές, δεν μπορεί κανένας να σου αλλάξει τη φωτογραφία που έβγαλες».

Το 2017 τα δυο αδέλφια αποφάσισαν να κάνουν το δικό τους χώρο, με την επωνυμία «Φωτογρα...Φως», που θεωρείται το καλύτερο και πιο σύγχρονο στούντιο για φωτογραφίσεις συνεδρίων γάμων, βαπτίσεων, εκδηλώσεων, επιχειρήσεων και προσωπικών στιγμών στην Τήνο.

«Ημασταν πολύ διστακτικοί για το νέο αυτό εγχείρημα», τονίζει ο Νίκος, «αλλά αποφασίσαμε να ενώσουμε την αγάπη μας, εγώ για τις βιντεοσκοπήσεις και τα ντοκιμαντέρ και η Εβελυν για την φωτογραφία και να αναλαμβάνουμε δουλειές, όχι μόνο στην Τήνο, αλλά και στην Μύκονο, την Ανδρο, την Σαντορίνη και όπου αλλού επιθυμούσαν την δική μας καλλιτεχνική ματιά, για την φωτογράφησή τους».

Εθνικός Κήρυξ

Μια καλλιτεχνική ματιά ασυμβίβαστη και με ολότελα διαφορετική προσέγγιση. Το «αντικείμενο» της φωτογράφησης ή της βιντεοσκόπησής τους γίνεται «υποκείμενο», δεν έχει τίποτα που να θυμίζει την στημένη δεκαετία του '80 και του '90. «Είναι πολύ σημαντικό για μας, να γνωριζόμαστε με τα ζευγάρια, που θέλουν να παντρευτούν και θα απαθανατίσουμε αυτές τις μοναδικές στιγμές τους. Μπορεί να κάνουμε δυο και τρεις συναντήσεις πριν τον γάμο, να δούμε τι άνθρωποι είναι, ποια είναι η αισθητική τους, τι έχουν στο μυαλό τους, να εξοικειωθούν μαζί μας και να τους φωτογραφήσουμε, απλά για να τους 'γνωρίσουμε' και μέσα από τον φακό. Πάμε στα πανέμορφα χωριά της Τήνου, ή των άλλων νησιών, στις παραλίες ή στα βουνά, για να αποκτήσουν μία ωραία επαφή και σε σχέση με μας, αλλά και σε σχέση με το περιβάλλον. Οταν συμβαίνει το μυστήριο, προσπαθούμε να κάνουμε πιο αυθόρμητες λήψεις, να μην είναι στατικές και σίγουρα επειδή έχουμε οργώσει πραγματικά το δικό μας νησί αλλά και τα γύρω νησιά, προτείνουμε τις πιο όμορφες γωνιές, για να πάμε την επόμενη μέρα του γάμου, που είναι πιο χαρούμενοι και χαλαροί να βγάλουμε πιο ωραίες φωτογραφίες, πιο φυσικές».

Μεγάλο μέρος των φωτογραφίσεων, γίνεται από τον Απρίλιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο και οι δραστηριότητά τους καλύπτει επιπλέον ξενοδοχεία, καταλύματα, βαφτίσεις, εστιατόρια, συνέδρια. Από τον Οκτώβριο που τελειώνουν και οι τελευταίοι γάμοι, η Εβελυν και ο Νίκος ξεκουράζονται, απολαμβάνουν απλά και δημιουργικά την Τήνο με την οικογένειά τους, και προετοιμάζονται για νέες φωτογραφικές περιπέτειες.

Εθνικός Κήρυξ

Οι αγαπημένοι αυτοί συνεργάτες εξ αίματος, οι θεματοφύλακες των ιερών και αμετάκλητων στιγμών της ζωής μας, περιμένουν το καλοκαίρι, για να «αιχμαλωτίσουν» το μοναδικό φως του τηνιακού ουρανού και τον αλησμόνητο χρόνο, που θα περάσουμε στο νησί τους. Βάλτε τους στο νου σας. Μπορεί να σας χρειαστούν.

Για πληροφορίες www.fotografos-tinos.gr/ τηλέφωνο+302283025537

Εθνικός Κήρυξ

Εθνικός Κήρυξ

Εθνικός Κήρυξ