Πρόσφατες ειδήσεις

Η επιστροφή του Γιώργου Λάνθιμου: Με την Eμα Στόουν οκτώ μέρες στην Τήνο


Η… ευνοούμενη του Ελληνα σκηνοθέτη, μετά την άφιξή της στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και στα ξενοδοχεία πέριξ της πλατείας Συντάγματος, βρίσκεται στο ελληνικό νησί σε γυρίσματα με ένα συνεργείο 30 ατόμων για μια «μυστική» παραγωγή
Εστω και για μικρό χρονικό διάστημα ο Γιώργος Λάνθιμος επέστρεψε στην Ελλάδα για επαγγελματικούς λόγους, προκειμένου να γυρίσει μια μικρού μήκους ταινία. Μαζί του η Χολιγουντιανή σταρ Εμα Στόουν, η βραβευμένη με Οσκαρ ηθοποιός την οποία σκηνοθέτησε στην οσκαρική «Ευνοούμενη», φωτογράφισε για λογαριασμό του περιοδικού «W» και σκηνοθετεί εκ νέου αυτές τις ημέρες ως μούσα του στο αγαπημένο νησί του, την Τήνο – τόπο συγγραφής των κινηματογραφικών σεναρίων του, όπως και πολύτιμης απομόνωσης και υλοποίησης των περισσότερων ταινιών του.
Ο Λάνθιμος επανήλθε στη χώρα μας για τις ανάγκες του πρότζεκτ «The Artist on the Composer». Πρόκειται για τη δεύτερη ανάθεση του προγράμματος εικαστικών εγκαταστάσεων σε συμπαραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και του ΝΕΟΝ. Στο πλαίσιο του προγράμματος, στις αρχές του 2019 ο εικαστικός Νίκος Ναυρίδης είχε παρουσιάσει στη Λυρική το έργο-performance «Noli me Tangere» («Μη μου άπτου»).
«Είμαι πολύ χαρούμενος που έστω με έναν έμμεσο τρόπο επιστρέφω στην Ελλάδα, παράγοντας ένα έργο το οποίο θα παρουσιαστεί σε ένα πολύ ενδιαφέροντα κύκλο μουσικής και εικαστικών τεχνών, που έχουν δημιουργήσει η Εθνική Λυρική Σκηνή και ο Οργανισμός ΝΕΟΝ. Πάντα με ενδιέφερε η θετική επίδραση που μπορούν να έχουν οι περιορισμοί κατά τη διαδικασία της δημιουργίας και το γεγονός ότι καλούμαι να κατασκευάσω μια ταινία που θα συνοδεύεται ηχητικά αποκλειστικά από ζωντανή μουσική, είναι κάτι νέο για μένα και πολύ ενδιαφέρον» είχε σχολιάσει ο Λάνθιμος όταν ανακοινώθηκε η συνεργασία του με την ΕΛΣ και τον Οργανισμό ΝΕΟΝ προ μηνών.

Πώς τον έπεισε

«Θα δούλευα μαζί του οποιαδήποτε στιγμή μου το ζητούσε» θυμόμαστε να δηλώνει η Εμα Στόουν μετά την πρώτη συνεργασία της με τον Ελληνα δημιουργό, την εποχή που η «Ευνοούμενη» έκανε το παρθενικό ταξίδι της στις αίθουσες. Οπως είχε, εξάλλου, η ίδια εξομολογηθεί σε μια συνέντευξή της στη «Vogue», ήταν τόσο μεγάλη η επιθυμία της να δουλέψει μαζί του, που χρειάστηκε να τον παρακαλέσει ενώ προετοιμαζόταν για το μιούζικαλ «La La Land», προκειμένου να εξασφαλίσει τον ρόλο της Αμπιγκέιλ Μάσαμ, η οποία μπαίνει στην αυλή της βασίλισσας Αννας και δολοπλοκεί τόσο επιδέξια, που κερδίζει την απόλυτη εύνοιά της… ποικιλοτρόπως. Εκείνη την περίοδο ο Λάνθιμος δεν είχε πρόθεση να χρησιμοποιήσει Αμερικανίδα ηθοποιό για τον συγκεκριμένο ρόλο. Ομως η επιμονή της Στόουν τον έπεισε.
«Θα δούλευα μαζί του οποιαδήποτε στιγμή μού το ζητούσε» δήλωνε η Εμα Στόουν μετά την πρώτη συνεργασία της με τον Ελληνα δημιουργό.»
Λοιπόν, η συνεργασία τους -όπως δείχνει η πάροδος του χρόνου- απέδωσε καρπούς εντός και εκτός κινηματογραφικών ορίων, και έτσι η νέα τους δουλειά έφερε την 32χρονη πρωταγωνίστρια επιτέλους στη χώρα μας. Μετά την άφιξη της Εμα Στόουν στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας και στα ξενοδοχεία πέριξ της πλατείας Συντάγματος στα μέσα της περασμένης εβδομάδας, άφιξη που προκάλεσε έναν μικρό πανικό καθώς γινόταν προσπάθεια να κρατηθεί μυστική η τοποθεσία των γυρισμάτων, η παραγωγή της ταινίας βρέθηκε αμέσως στην Τήνο. Εκεί ο διεθνής σκηνοθέτης έχει στη διάθεσή του μόλις οκτώ μέρες (ήδη έχουν περάσει οι τέσσερις), συνοδεία ενός συνεργείου 30 ατόμων και με την Εμα Στόουν και τον Γάλλο ηθοποιό Νταμιέν Μπονάρ («Οι άθλιοι», «Κατηγορώ…!») μπροστά από τις κάμερες. Το σενάριο, που παραμένει άγνωστο, είναι του Γιώργου Λάνθιμου, το ίδιο και η παραγωγή, ενώ ο μόνιμος συνεργάτης του, Γιώργος Μαυροψαρίδης, (ο πρώτος Ελληνας μοντέρ που κέρδισε υποψηφιότητα για Οσκαρ) θα αναλάβει την ταχυδακτυλουργική τέχνη του μοντάζ μετά την ολοκλήρωση του έργου.
Η διεύθυνση φωτογραφίας είναι του Θοδωρή Μιχόπουλου, τα σκηνικά της Αννας Γεωργιάδου και τα κοστούμια του Αγγελου Μέντη. Την εκτέλεση παραγωγής στην Ελλάδα έχει η παραγωγός Ελένη Κοσσυφίδου, που πρόσφατα υπέγραψε τη βραβευμένη με Χρυσό Φοίνικα μικρού μήκους ταινία «Η απόσταση ανάμεσα στον ουρανό κι εμάς» του Βασίλη Κεκάτου, όπως και η Ρεμπέκα Σκίνερ (Superprime Films).